Alla Väljare

Har ni glömt att skriva lättläst?

Alla Väljare fick ett mejl från
en daglig verksamhet i Strängnäs.
De hade letat efter lättläst information
på partiernas sidor på nätet.

– Vi hittar inga lättlästa texter hos
Moderaterna, Sverigedemokraterna
och Liberalerna. Varför?

Alla Väljare skickade frågan
vidare till partierna.
Här kan du läsa deras svar.

Moderaterna

I augusti kommer vi att ha
information på på lättläst svenska,
på andra språk och på teckenspråk.

Sverigedemokraterna

Vi kommer att skriva ett blad
med lättläst information.
Vi håller också på att göra om
vår sida på internet.
Den ska bli lättare att förstå
och lättare att hitta på.

Liberalerna

Vi har gjort lättläst
information om de
viktigaste sakerna i vår politik.
Ni hittar den bland texterna
som vi har på andra språk.

……………………………………

Tillägg:
Efter att texten skrevs
har Moderaterna lagt
ut en lättläst text om
sin politik.

Klicka på den blå länken
så kan du hitta till
alla partiernas lättlästa sidor.

Annat lättläst om valet

 

 


10 juli 2018

Fler liknande artiklar

Den här artikeln går inte att kommentera.

Det här är en gammal artikel. Därför går det inte att skriva några kommentarer.