Kultur

Anna Olsdotter Armar och Andrea Hökerberg

Anna Olsdotter Armar och Andrea Hökerberg ska leda programmet. Foto: SVT.

Nyheter på lätt svenska i tv

Från och med den 1 april
kan du se nyheter
på lätt svenska i tv.
Det nya programmet ska
på fem minuter berätta
om dagens viktigaste nyheter.

Det har kommit
många flyktingar till Sverige
det senaste året.
Det är därför Sveriges Television
börjar med nyheter på lätt svenska.

– Tanken är att du som tittar
ska få veta det du behöver veta
för att bo i Sverige.
Vi kommer till exempel
att förklara vad de olika
politiska partierna tycker,
säger Anna Olsdotter Arnmar
som ska leda programmet.

Varje vardag klockan 17.15
går det nya programmet
i kanalen SVT2.
Du kan också se programmet
på internet.
Adressen är www.svtplay.se/svt-nyheter-pa-latt-svenska


1 april 2016

Fler liknande artiklar

Vad tycker du om nyheten?