Kultur

Lättlästa böcker för nya svenskar

Bokförlaget Vilja gör
lättlästa böcker.
Nu ska förlaget börja göra
böcker för nya svenskar
som vill lära sig hur det är att
arbeta i Sverige.

Böckerna ska användas
i undervisningen i
svenska för invandrare, SFI.

– SFI behöver böcker
om hur det är att arbeta
i olika yrken, säger
Lina Nordstrand på förlaget.

I höst kommer sex böcker
som handlar om arbete.
Det är både faktaböcker
och påhittade berättelser.
Samira i kassan och
Tid för äldre är två av
böckerna som kommer.

8 SIDOR/TT

24 augusti 2017

Vad tycker du om nyheten?
Kommentarer och regler

Skriv vad du tycker
om nyheten du just har läst.
Eller använd någon av
bilderna som visar känslor.

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Men du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller både personer,
grupper och religioner.

Fler liknande artiklar