Alla Väljare

Riksdagens hus i Stockholm. Foto: Claudio Bresciani/TT
Politiker misstänks för barnporr
En politiker i partiet
Sverigedemokraterna
är misstänkt
för brottet barnporr.
Politikern slutar nu i riksdagen.
Det avslöjar SVT.
Politikern är misstänkt
för att ha filmer eller bilder
med porr och barn.
Brottet kallas barnpornografibrott.
Sverigedemokraterna
säger att personen nu
slutar jobba för partiet
och i riksdagen.
Poliser har haft förhör med politikern.
De har tagit datorer
från personens hem.
Där kan det finnas bilder och filmer.
Poliserna fick tipset av en grupp i USA.
De skickar varje år många tips
om misstänkta brott mot barn.
Gruppen heter NCMEC.
SVT har ringt politikern
som inte vill svara på frågor.
8 SIDOR/TT
2 juni 2026



det blir bara värre och värre först är det Katja och nu är det någon annan som våldtar barn vilket jävla parti. Sd borde aldrig bildads. jag kommer att rösta på Ulf Kristersson.
vilken skam vem är mannen???8 sidor??kan vi få se bild på den 🐷🐷🐷🐷🐷
Hej!
Vi vet inte namnet på politikern.
Och politikern är inte dömd ännu.
Hälsningar från 8 Sidor
😮😮😮😮😮😮😮
han avgick eftersom han kände sig skyldig. ingen ren mjöl i påsen.
Varje gång politiker håller på hela tiden skatter och andra galenskap hela tiden och varje gång🙄
Jag förstår inte hur Sverigedemokraterna vill styra Sverige när de har medlemmar som denna.
Under valet sker sådana trick där oppositionen försöker skada sina motståndares image. Låt oss kontrollera det innan vi avslutar.
Fy,🤢
Det låter inte bra🤢
FyFan vad äcklig 🤢🤢🤢
Det där är inte ok / caren
Gud va äckligt
Gud va äckligt
Det där är ekligt
Sd är sämst!😤🤢
Ew. Blä. Fy skäms på politikerna. Usch, jag som bara känner mig obekväm att prata med främlingarnas barn.
Låt barnen vara ifred. Usch, jag hoppas politikerna får sparken.
SD anser ju att pedofil- och barnpornografibrott ska ge livstids fängelse och därmed jämställas med mord. Själv så anser jag att dessa brott ska ge allt från dagsböter till längre tidsbestämda straff. Men ska man gå efter SD så kan den här riksdagsledamoten, om brott kan bevisas, ses som att de haft en ”mördare” som riksdagsman.
Jag tror inte på politik, över huvud taget.
Jag tror allt är ett skådespel.
Jag tänker ALDRIG rösta, över huvud taget, på något parti, någonsin.
Jag skiter i hur det går för det här landet. Jag vill emigrera snarast.
VaRför😃
OJ jag menar🤢
Naje😭