Alla Väljare

Ett stort hus i Stockholm vid vattnet.

Riksdagens hus i Stockholm. Foto: Claudio Bresciani/TT

Politiker misstänks för barnporr

En politiker i partiet
Sverigedemokraterna
är misstänkt
för brottet barnporr.
Politikern slutar nu i riksdagen.

Det avslöjar SVT.

Politikern är misstänkt
för att ha filmer eller bilder
med porr och barn.
Brottet kallas barnpornografibrott.

Sverigedemokraterna
säger att personen nu
slutar jobba för partiet
och i riksdagen.

Poliser har haft förhör med politikern.
De har tagit datorer
från personens hem.
Där kan det finnas bilder och filmer.

Poliserna fick tipset av en grupp i USA.
De skickar varje år många tips
om misstänkta brott mot barn.
Gruppen heter NCMEC.

SVT har ringt politikern
som inte vill svara på frågor.

8 SIDOR/TT

2 juni 2026

Vad tycker du om nyheten?
22 kommentarer

Kommentarer är stängda för detta inlägg.

  1. Christian skriver:

    det blir bara värre och värre först är det Katja och nu är det någon annan som våldtar barn vilket jävla parti. Sd borde aldrig bildads. jag kommer att rösta på Ulf Kristersson.

  2. 🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷 skriver:

    vilken skam vem är mannen???8 sidor??kan vi få se bild på den 🐷🐷🐷🐷🐷

    1. 8 Sidor Redaktör skriver:

      Hej!

      Vi vet inte namnet på politikern.
      Och politikern är inte dömd ännu.

      Hälsningar från 8 Sidor

  3. MILENA skriver:

    😮😮😮😮😮😮😮

  4. .,, skriver:

    han avgick eftersom han kände sig skyldig. ingen ren mjöl i påsen.

  5. Darkness skriver:

    Varje gång politiker håller på hela tiden skatter och andra galenskap hela tiden och varje gång🙄

  6. svensk medborgare skriver:

    Jag förstår inte hur Sverigedemokraterna vill styra Sverige när de har medlemmar som denna.

  7. Sann medborgare skriver:

    Under valet sker sådana trick där oppositionen försöker skada sina motståndares image. Låt oss kontrollera det innan vi avslutar.

  8. Namn skriver:

    Fy,🤢

  9. Anonym skriver:

    Det låter inte bra🤢

  10. Amra skriver:

    FyFan vad äcklig 🤢🤢🤢

  11. Caren skriver:

    Det där är inte ok / caren

  12. hej1 skriver:

    Gud va äckligt

  13. caren2 skriver:

    Gud va äckligt

  14. !! skriver:

    Det där är ekligt

  15. slay girl skriver:

    Sd är sämst!😤🤢

  16. Anonym skriver:

    Ew. Blä. Fy skäms på politikerna. Usch, jag som bara känner mig obekväm att prata med främlingarnas barn.
    Låt barnen vara ifred. Usch, jag hoppas politikerna får sparken.

  17. Regn skriver:

    SD anser ju att pedofil- och barnpornografibrott ska ge livstids fängelse och därmed jämställas med mord. Själv så anser jag att dessa brott ska ge allt från dagsböter till längre tidsbestämda straff. Men ska man gå efter SD så kan den här riksdagsledamoten, om brott kan bevisas, ses som att de haft en ”mördare” som riksdagsman.

  18. Anon skriver:

    Jag tror inte på politik, över huvud taget.
    Jag tror allt är ett skådespel.
    Jag tänker ALDRIG rösta, över huvud taget, på något parti, någonsin.
    Jag skiter i hur det går för det här landet. Jag vill emigrera snarast.

  19. Dalospavlitos skriver:

    VaRför😃

  20. Dalospavlitos skriver:

    OJ jag menar🤢

  21. Dalospavlitos skriver:

    Naje😭

Kommentarer och regler

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller personer,
grupper och religioner.

Skriv på svenska.

Fler liknande artiklar