Alla Väljare

Jimmie Åkesson är ledare för Sverigedemokraterna. Foto: Adam Ihse/TT
Partiet vill ta bort skatt på el
I höst är det val i Sverige.
Partierna pratar om vad de
vill göra om de vinner valet.
Nu har Sverigedemokraterna
sagt vad de vill göra.
• De vill att det ska finnas
kall öl på Systembolaget.
De vill också att Systembolaget
ska vara öppet på söndagar.
• De vill ta bort skatten på el.
• De vill att den lägre skatten på mat
ska fortsätta vara kvar.
• De vill ha billig tandvård för alla.
• De vill att Sverige ger
mindre pengar i bistånd
till andra länder.
• De vill ha ett stopp
för sexbrott mot barn.
De vill också att namnen
på alla pedofiler i Sverige
ska finnas på en lista
som alla kan läsa.
• De vill vara med i regeringen
om deras sida vinner valet.
8 SIDOR/TT
8 juni 2026



Kall öl kvittar för mig jag är nykterist avskyr alkohol. Och jag kommer inte att rösta på SD jag har ändrat mig efter senaste skandaler inom partiet.
Hej! Dåligt SD
Jag ska rösta på SD 🇸🇪👍🏻
Vi går framåt !
Sverigedemokraterna🇸🇪🇸🇪
Jag tänker för att finnas allting atta vara billigare för att vi ska leva bra I Sverige
Öppet på söndag är bra, men öl i butiken?!😢
SD 2026
Visst kan en kall öl vara en njutning för vissa, men det som verkligen spelar roll för vanliga människor är prisvärd mat, bostad, jobb och tillgänglig sjukvård. Vad har SD egentligen gjort åt detta?
Jag säger nej till öl i matbutikerna. Om folk behöver öl, så sälj alkoholfria öl i matbutikerna istället. Alkohol är ju en ”laglig” drog. Och mänskligheten klarar utan den.
Skål 🍻
Menar de att folk köper kall öl och sedan dricker dem på gator? Då stiger upp brottsligheten som inleder till flera polisinsatser.
DET HADE VARIT BÄTTRE ATT TA TILLBAKA NATIONALISMEN
SOM.DELVIS FANNS I PARTIET 1988 DÅ DET GRUNDADES
OCH ATT PARTISTYRELSEN
LÄMNAR PARTIET.JIMMIE
FISKAR EFTER.MINISTERPOSTER
DET FÅR HAN INTE FÖRE 2034
OM ENS NÅGON GÅNG.