Alla Väljare

Jimmie Åkesson står utomhus och har en träff för journalister.

Jimmie Åkesson är ledare för Sverigedemokraterna. Foto: Adam Ihse/TT

Partiet vill ta bort skatt på el

I höst är det val i Sverige.
Partierna pratar om vad de
vill göra om de vinner valet.
Nu har Sverigedemokraterna
sagt vad de vill göra.

• De vill att det ska finnas
kall öl på Systembolaget.
De vill också att Systembolaget
ska vara öppet på söndagar.

• De vill ta bort skatten på el.

• De vill att den lägre skatten på mat
ska fortsätta vara kvar.

• De vill ha billig tandvård för alla.

• De vill att Sverige ger
mindre pengar i bistånd
till andra länder.

• De vill ha ett stopp
för sexbrott mot barn.
De vill också att namnen
på alla pedofiler i Sverige
ska finnas på en lista
som alla kan läsa.

• De vill vara med i regeringen
om deras sida vinner valet.

8 SIDOR/TT

8 juni 2026

Vad tycker du om nyheten?
12 kommentarer

Kommentarer är stängda för detta inlägg.

  1. ... skriver:

    Kall öl kvittar för mig jag är nykterist avskyr alkohol. Och jag kommer inte att rösta på SD jag har ändrat mig efter senaste skandaler inom partiet.

  2. Alisha skriver:

    Hej! Dåligt SD

  3. Mickey skriver:

    Jag ska rösta på SD 🇸🇪👍🏻

  4. Ald skriver:

    Vi går framåt !
    Sverigedemokraterna🇸🇪🇸🇪

  5. Anonim skriver:

    Jag tänker för att finnas allting atta vara billigare för att vi ska leva bra I Sverige

  6. Emerson skriver:

    Öppet på söndag är bra, men öl i butiken?!😢

  7. S skriver:

    SD 2026

  8. KS skriver:

    Visst kan en kall öl vara en njutning för vissa, men det som verkligen spelar roll för vanliga människor är prisvärd mat, bostad, jobb och tillgänglig sjukvård. Vad har SD egentligen gjort åt detta?

  9. Öl är dåligt. Drick läsk istället! skriver:

    Jag säger nej till öl i matbutikerna. Om folk behöver öl, så sälj alkoholfria öl i matbutikerna istället. Alkohol är ju en ”laglig” drog. Och mänskligheten klarar utan den.

  10. Hubert Berghaus skriver:

    Skål 🍻

  11. MM skriver:

    Menar de att folk köper kall öl och sedan dricker dem på gator? Då stiger upp brottsligheten som inleder till flera polisinsatser.

  12. Christerwahlgren skriver:

    DET HADE VARIT BÄTTRE ATT TA TILLBAKA NATIONALISMEN
    SOM.DELVIS FANNS I PARTIET 1988 DÅ DET GRUNDADES
    OCH ATT PARTISTYRELSEN
    LÄMNAR PARTIET.JIMMIE
    FISKAR EFTER.MINISTERPOSTER
    DET FÅR HAN INTE FÖRE 2034
    OM ENS NÅGON GÅNG.

Kommentarer och regler

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller personer,
grupper och religioner.

Skriv på svenska.

Fler liknande artiklar