Sverige

Lärare vet för lite om funktions-nedsättning

Skolinspektionen har undersökt
hur elever med rörelsehinder
och elever som ser eller hör dåligt
har det i skolan.

Undersökningen visar att många
lärare inte vet hur de ska hjälpa
eleverna att lära sig saker.
Elever som ser dåligt förstår till
exempel inte vem läraren pratar
med om läraren inte säger personens
namn.
Undersökningen visar att lärarna
inte tänker på sådana saker.
Det skriver Dagens Nyheter.

Skolinspektionen tycker att lärarna
behöver special-utbildning.

8 oktober 2009

Vad tycker du om nyheten?
Kommentarer och regler

Skriv vad du tycker
om nyheten du just har läst.
Eller använd någon av
bilderna som visar känslor.

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Men du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller både personer,
grupper och religioner.

Fler liknande artiklar