Sverige

Två vitklädda personer och en polis vid ett hus.

Poliser undersöker platsen där våldet hände. Foto: Johan Nilsson/TT

Kommunen anmäler sig själv

En pappa skadade
sina två flickor.
Det hände i Alvesta
tidigare i juni.

Båda flickorna fick
allvarliga skador.
En av dem har mycket
allvarliga skador.
Det är inte känt
hur flickorna mår i dag.

Poliserna hittade
pappan död efter attacken.

Barnens mamma hade pratat
med kommunens socialtjänst
före attacken.
Hon hade varnat för pappan.
Det skriver tidningen
Smålandsposten.

Nu anmäler kommunen Alvesta
sig själv till myndigheten IVO.
Kommunen kan missat
att ge familjen rätt hjälp.
Det skriver kommunen
i sin anmälan.

Myndigheten IVO undersöker
om folk som jobbar med vård
eller att hjälpa andra har gjort fel.

8 SIDOR/TT

23 juni 2026

Vad tycker du om nyheten?
5 kommentarer
  1. Andreas skriver:

    Man ska ta på allvar, när någon anmäler fara för barn. Alvesta kommun borde verkligen skämmas !!!ibland undrar man om vissa som jobbar där har rätt utbildning???

  2. MILENA LUISA skriver:

    NEJ_DE HAR INTE!

  3. Mariam från iraq skriver:

    vem är socialtänsten

  4. ... skriver:

    Milena luisa dra inte alla över en kam,finns duktiga socialarbetare också.

  5. Vinne skriver:

    Hur kan man anmäla sig själv??? Försåter inte

Kommentarer och regler
Kommentera

Skriv din kommentar här.
Kom ihåg att följa våra regler.
Vi tar bort kommentarer som inte följer reglerna.

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller personer,
grupper och religioner.

Skriv på svenska.

Fler liknande artiklar